5 Barangan Daiso Wajib Ada Di Rumah

5 Barangan Daiso Wajib Ada Di Rumah, ok?

Pernah dengar tak kedai yang namanya DAISO? alaa, yang kedai jual barang dari negara jepun tu. Kita pun tahu negara Jepun terkenal dengan kecanggihan teknologi mereka. Bukan sahaja dari segi pengangkutan atau gajet gajet ke, malah dari segi barangan keperluan rumah pun sangat berinovasi tinggi!

Berita baiknya kita tidak perlu ke Jepun untuk mendapatkan barangan ini kerana anda dah beli di cawangan Daiso yang berdekatan sahaja! Tapi hari ni, motif.my nak kongsi 5 barang daiso yang wajib ada di rumah!

1. CAT REPELLANT

Cat repellent. (Penghalau kucing) INI BUKAN RACUN YA. Jika kucing anda berak merata-rata sangat elok untuk beli ni utk kesejahteraan bau bauan.

2. PEMBEKU MINYAK MASAK

Anda di rumah boleh bekukan sisa minyak masak dengan menggunakan barang ini. Kalau tak ada masa nak kumpul sisa minyak dan nak hantar ke alam flora, di sarankan untuk membeli ni untuk kesejahteraan longkang dan alam sekitar

3. PENGASING SAMPAH DI SINKI

Nak tak longkang kita bersih seperti mana di Jepun? So, kita kena mula jaga kebersihan dari rumah. Pengasing sampah di sinki ini sangat membantu untuk kesejahteraan longkang.

4. MAGIC SPONGE

Kalau tengok magic sponge ni macam tak ada apa je kan? Tapi barang ni barang bagus sangat. Tak perlu pakai sabun pun. Rendam dalam air dan tonyoh je. Bukan sahaja utk kasut, untuk lantai/dinding yg meninggalkan kesan degil pun boleh kita guna magic sponge ni. Watermark² pon berkesan kalau kita guna magic sponge ni.

5. SABUN MESIN BASUH

Bagi sesiapa yang selalu tak de masa untuk cuci mesin basuh tu, atau mesin basuh da kotor sangat tu eloklah beli barang ni. Ada beberapa jenis di daiso.

Jom kita dapatkan semua barang-barang ini sebelum ianya kehabisan stok!

Sumber : Amirah Anuar

Sending
User Review
0 (0 votes)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.