“Anak Sulung Banyak Bekorban, Sebab Dia Jugalah Kita Belajar Jadi Ibu Bapa”

Permulaan kita menjadi ibu bapa melalui anak pertama. Anak pertama yang hadir dalam hidup kita mengubah sikap kita menjadi lebih penyayang, lebih rasa tanggungjawab. Anak sulung juga banyak mengajar kita erti kesabaran dan juga erti hidup. Malah anak sulung jugalah anak yang banyak hidup susah bersama-sama. Anakpertama penuh dengan kejutan dan pengalaman yang sangat berharga buat ubi bapa dan menjadi kenangan terindah saat pertama kali menimang cahaya mata.

Apa yang dikongsi oleh Ozlynn Wati, pelakon melalui instagramnya adalah situasi yang biasa kita hadapi sebagai ibu bapa. Perkongsian yang baik boleh kita ambil untuk panduan bersama.

Kadangkan bila fikir balik anak sulung ni banyak betul berkorban. dan dengan anak sulung la kita belajar macam-macam perkara. Ujian demi ujian papa dan mama harung.. bukan kami kata anak kami tak nakal yek.

Nakal, ada masa mama ni jadi tarzan jugak kat umah.. ada masa depa adik bradik bercakar jugak.. berebut jugak.. normal.. tu adalah normal dan tu jugak adalah salah satu proses tumbesaran diaorng..

Hadap.. didik dan bimbing la sebaik mungkin.. dan kita sebagai mak ayah berhenti lah berharap satu hari nanti anak-anak dah besar mesti akan jaga kita macam mane kita jaga diaorang.. ada rezeki takyah mintak dapat.. ada rezeki ujian yang kita kena hadap..

Untuk aku ujian juga satu rezeki.. rezeki kita yang ternyata Allah ingat kat kita.. ujian juga buat kita jadi matang ..so jangan putus doa ok untuk anak-anak.. aku percaya semua mak ayah nak yang terbaik untuk anak.

Macam dalam gambar ni la..haihhh.. cair la tengok .. moga bila diaorang dah besar nanti. Kesemua adik beradik Hanania akan bersatu hati dan ambil berat antara satu sama lain. Macam mama dengan adik bradik mama.. mama sayang kamu semua.. Doa yang baik takkan terlepas untuk anak yang baik seperti kamu.. sayang kamu HANANIA.

Sumber: Ig Jozlynn

Leave a Comment

Sila Share Dahulu Arikel Ini. Terima Kasih