“Jadi Ibu Tunggal Hadiah Dari Allah, Dia Tahu Kita Mampu Hidup Tanpa Lelaki,” -Rita Rudaini

Pelakon, Rita Rudaini menerusi Instagram berkongsi kekuatan kepada golongan ibu tunggal yang senasib dengannya supaya terus kuat dan melihat apa yang berlaku dari sudut positif.

Dalam hantarannya itu, Rita mengajak golongan ibu tunggal supaya menikmati apa yang Allah SWT berikan itu.

Foto: IG

“Kenapa Allah pilih kita jadi ibu tunggal? Sebab Allah tahu kita mampu hidup tanpa lelaki. Allah tahu kita kuat. Allah takkan uji di luar kemampuan kita. Kenapa Allah tarik suami dari hidup kita? Sebab Allah sayang kita dan tak nak kita bersedih.

“Setiap apa yang Dia bagi, semua ada sebab. Percaya dengan apa yang Dia beri kepada kita. Reda dan bersyukur kerana itulah hadiah dari Dia. Kenapa kita perlu mengeluh? Seolah-olah kita menolak hadiah Allah,” tulisnya.

Tambahnya, tidak semua orang diberi nikmat kehidupan sebagai ibu tunggal.

Kenapa ALLAH pilih kita jd singlemom? …sbb ALLAH tau kita mampu hidup tanpa lelaki…ALLAH tau kita kuat ..ALLAH xkn uji di luar kemampuan kita…

Kenapa ALLAH tarik suami dr dlm hidup kita?… sbb ALLAH syg kita n xnk kita bersedih…

Setiap apa yg DIA bg,semua ada sbb …percaya dgn apa yg DIA beri pd kita…redha n bersyukur…kerana itu lah hadiah dr DIA…kenapa kita perlu mengeluh? seolah2 kita menolak hadiah ALLAH….Dan kenapa sisturr masih sendiri hingga skrg? Kerana sisturr tgh menikmati hadiah dr DIA ☺️

Yg xde sape pon dpt rasa dan nampak nikmat yg ALLAH beri pd kami…hanya kami je yg dpt rasa….

So utk singlemom yg ada DM sisturr mintak kekuatan,tgh bersedih,tolong bangkit dan sedar ‘ia’ adalah 1 hadiah yg xternilai yg korang mmg xnmpk apa yg ada di dpn tp DIA lebih tau apa yg dia beri pd kita ☺️…percaya pd perancangan ALLAH…

*hat ada laki xyh la galak nk jd singlemom pulak 🤣 masing2 ada bahagian masing2..tp kena ingat,suami n anak2 tu hanya pinjaman sj..xyh dok sombong sgt ‘aku berlaki,kau ade??’ ‘Laki aku syg aku’ 🤣 mati nnti pon hang dlm kubuq sorg2 jugak bukan dok berketui dgn laki hang 😊✌🏻

“Kenapa saya masih sendiri hingga sekarang? Kerana saya tengah menikmati hadiah daripada-Nya. Yang tak ada sesiapa pun dapat rasa dan nampak nikmat yang Allah beri kepada kami. Hanya kami saja yang dapat rasa,” tulisnya.

Dalam hantaran itu juga, pelakon filem Mami Jarum dan Mami Jarum Junior itu juga mengajak ibu tunggal di luar sana supaya tidak bersedih dan bangkit bagi meneruskan kehidupan.

“Jadi, kepada ibu tunggal yang menghantar mesej kepada saya minta berkongsi kekuatan, tengah bersedih, tolong bangkit dan sedar bahawa ia adalah satu hadiah yang tidak ternilai, yang anda memang tak nampak apa yang ada di depan, tapi Dia lebih tahu apa yang Dia beri kepada kita.

“Percaya kepada perancangan Allah,” tulisnya.

Menutup hantarannya itu, Rita berpesan kepada wanita yang bersuami supaya sentiasa beringat bahawa suami dan anak-anak itu hanya pinjaman di dunia.

“Yang ada suami, tak payah ‘galak’ nak jadi ibu tunggal pulak. Masing-masing ada bahagian masing-masing. Tapi, kena ingat. Suami dan anak-anak itu hanya pinjaman saja. Tak payah sombong sangat, ‘Aku berlaki, kau ada?’, ‘Laki aku sayang aku’,” tulisnya. -CARI

 

Sumber: Harian Metro

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.