5. Masukkan Nombor MyKad (12 Digit) dan sahkan kata kunci keselamatan
6. Masukkan Kata laluan Sementara yang telah diemelkan dan juga set semula kata laluan baharu.
b) Jika tidak mempunyai e-mel / e-mel tidak sama seperti yang berdaftar pada BPR 2021 atau percukaian / e-mel tidak sah
1. Set semula kata laluan melalui e-mel tidak boleh dibuat
2. Pemohon perlu menjawab Soalan Keselamatan yang telah didaftarkan sebelum ini
Tersilap Menjawab Soalan Keselamatan Melebihi 3 Kali
Saya telah tersilap menjawab soalan keselamatan dan paparan mesej “Anda telah gagal menjawab soalan keselamatan lebih dari 3 kali. Sila cuba semula selepas 24 Jam”.
Jika saya masih lupa jawapan bagi soalan keselamatan berkenaan, apakah yang perlu saya lakukan?
Sekiranya anda terlupa jawapan bagi soalan keselamatan berkenaan dan akaun disekat, anda boleh mencuba semula selepas 24 jam.
Sekiranya masih terlupa, boleh menghubungi talian Hotline Bantuan Khas Kerajaan (BKK)1-800-88-2747 atau kunjungi Cawangan LHDNM yang berhampiran untuk set semula akaun BKC.
Selepas akaun BKC telah diset semula, anda perlu mendaftar semula MyBKC dan menjawab
soalan keselamatan yang dipaparkan.
Maklumat Lanjut
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi talian Hotline Bantuan Khas Kerajaan (BKK) 1-800-88-2747 atau Cawangan LHDNM yang berhampiran untuk set semula akaun BKC.