in

Rezeki Bukan Tentang Pandai Cari Duit, Tapi Jujur Pada Isteri. Siapa Sakitkan Isteri Hidupnya Tak Berkat!

Rezeki Bukan Tentang Pandai Cari Duit, Tapi Jujur Pada Isteri. Siapa Sakitkan Isteri Hidupnya Tak Berkat, ok?

Kerap kali kita dengar dalam ceramah agama, Ustaz pernah menyebut “siapa sakitkan hati isteri memang Allah akan jadikan hidupnya tidak berkat, tidak berjaya”, kenapa tak berkat? Kerana wanita yakni isteri siang malam menguruskan keluarga, mereka amanah dan anugerah dari Allah.

Meh motif.my nak share dengan anda semua tentang Ustaz Ebit Lew, pendakwah yang terkenal di media sosial telah berkongsi kisah kejayaan seorang sahabatnya melalui platform instagram beliau. Rahsia kejayaan sahabat beliau adalah Allah, isteri dan keluarga. Ikuti perkongsian yang sangat bermanfaat ini.

Malam tadi jumpa dengan kontraktor yang sangat jujur dan rajin. Terkesan dan sangat kagum bila berjumpa dalam masa 3 tahun ni. Rezekinya melimpah ruah berkat hasil kerja keras dan kejujurannya. Jujur dalam kerja dan juga jujur dalam keluarga..Jaga isteri, ibubapa dan jujur…itulah kuncinya dalam pekerjaan beliau. Ya Allah….kaulah segala-galanya.. Subhanallah, lawanya rumah beliau.

Cantiknya..yerlah kontraktor kan..buat sendiri je lah.. Dia ucap terima kasih kepada saya. Kerana baru-baru ini dia berjaya siapkan 3 projek besar. Berjuta nilai projek tersebut.. Dia ucap terima kasih kepada saya kerana ramai kawan-kawan fb ustaz memberi projek padanya.. Jawab saya, itu semua dari Allah selagi kita jujur dan beri yang terbaik kerana Allah swt. Semuanya akan bermakna bila kita buat kerana Allah.. saya takkan cerita pada orang lain jika kerjanya teruk, tak jujur dan tidak  berkualiti.

Yang gerakkan hati untuk menulis dan membuat perkongsian pun dari Allah. Bila berbual dia tak lekang menyebut tentang isterinya. Katanya sehingga hari ini dia lepas solat tak pernah tinggal doakan ibubapa, ibubapa mertua dan juga isteri.. Ramai orang yang hidup jadi kelam kabut. Apabila ditanya rupanya sebab tak sempat berdoa. Solat pun tak..bagaimana nak harapkan rezeki jika tak sujud kepada pemberi rezeki.. Seterusnya katanya saya mendapat doa seorang isteri. Isterinya yang sentiasa mendoakan kejayaan beliau.

Saya Tahu Rezeki Saya Kerana Allah Sayang Isteri Saya. Rezeki Anak-Anak. Saya Jaga Hatinya dan Saya Jujur Padanya.

Saya tahu yang dia memang begitu. Dia selalu berkhidmat kepada mak ayah mertua ke sana sini.
Katanya pada saya, betul kata ustaz..siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tidak berkat dan tidak berjaya. Kerana isteri siang malam menguruskan keluarga..mereka amanah dan juga anugerah Allah.

Saya baca buku isteriku Bidadari dan 11amalan kaya tu dari kulit sampailah ke kulit. Saya dah ulang  sebanyak 5 kali ustaz.. ia benar-benar menusuk kalbu. Saya cuba amalkan setiap bab tersebut. Saya beli dan hadiah pada kawan-kawan kontraktor yang lain juga. Saya kata baca buku ini rezeki bukan tentang hendak pandai cari duit. Tapi jadi hamba Allah yang baik dan sayangi keluarga sendiri..jujur kepada isteri. Jujur kepada orang kita sayang.

Ramai orang ingat rezeki bila ada dunia tapi sebenarnya hargai apa yang kita ada.

Sending
User Review
0 (0 votes)

What do you think?

Written by Adam

Adam mempunyai disiplin tinggi dalam penulisan. Setiap berita dan artikel ditulis dengan penuh teliti dan fakta. Sebarang maklumbalas boleh hubungi Adam di [email protected]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Bahaya Stres Seorang Ibu Kalau Pasangan Tak Peduli. Nampak Macam Kuat Tapi Boleh Sampai Kelar Anak

European brides to be are a few of the best women on the planet. Together with in addition, the particular European mail-order new bride companies are the most effective about. However , to find 1, you’ll need to invest some time and effort in choosing the best wife suitable for you. There are plenty of Ruskies snail mail buy star of the event organizations around, most of contending for the organization. Fit: which ones happen to be genuine? To find out, you will need to have a shot at various. A good destination to https://russianqupid.com/best-sites/anastasia-date start off is with the one which supplies a trial offer. So elaborate in it for the corporation providing a no cost demo? They desire your business, plus they are aware of it. In the end, they can’t find the money for to have an excessive amount of a new chance in case you end up with simply aggravation together with heartbreak. Additionally , they will get you hooked on the system, when you make use of it more than. They desire your business not merely due to the fact it could totally free and also for the reason that it might be recurrent. Therefore might provide you with a trial run that allows you to get acquainted with all of them and offer you to send the all-important to start with bundle. Do not tricked by assurances of the ‘you’ll ensure you get your package deal right away’. It’s not going to take place doing this. First of all, actually is your decision to search for the right provider, one which presents exactly what you’re looking for not having driving someone to compensate whatever it takes. Because a company states it could no cost shouldn’t suggest it can be. Next, make sure you see the testimonies. Weight loss assume whatever you study. You will find a fresh talk about law that actually bans the companies via mentioning that you must get everything to be described as a fellow member. Therefore make sure that you consult if and when they will send that you a number of publications in the event you become a member of at no cost. A lot of should. The only thing that getting explained, once you have obtained this step, occur to be set to get a whole new world of information. Actually this can be the ideal a chance to sign up for some sort of discussion board. You are allowed to talk to typically the Ruskies ship buy bride-to-be organization professionals and other people in the message boards who is able to help you. The web is full of Russian new bride organizations that will apparently entice folks such as moths to some flame. This is not the truth here. It’s wise to try various, and once you will find the right one, you may joyful an individual performed.