in

Rezeki Bukan Tentang Pandai Cari Duit, Tapi Jujur Pada Isteri. Siapa Sakitkan Isteri Hidupnya Tak Berkat!

Rezeki Bukan Tentang Pandai Cari Duit, Tapi Jujur Pada Isteri. Siapa Sakitkan Isteri Hidupnya Tak Berkat, ok?

Kerap kali kita dengar dalam ceramah agama, Ustaz pernah menyebut “siapa sakitkan hati isteri memang Allah akan jadikan hidupnya tidak berkat, tidak berjaya”, kenapa tak berkat? Kerana wanita yakni isteri siang malam menguruskan keluarga, mereka amanah dan anugerah dari Allah.

Meh motif.my nak share dengan anda semua tentang Ustaz Ebit Lew, pendakwah yang terkenal di media sosial telah berkongsi kisah kejayaan seorang sahabatnya melalui platform instagram beliau. Rahsia kejayaan sahabat beliau adalah Allah, isteri dan keluarga. Ikuti perkongsian yang sangat bermanfaat ini.

Malam tadi jumpa dengan kontraktor yang sangat jujur dan rajin. Terkesan dan sangat kagum bila berjumpa dalam masa 3 tahun ni. Rezekinya melimpah ruah berkat hasil kerja keras dan kejujurannya. Jujur dalam kerja dan juga jujur dalam keluarga..Jaga isteri, ibubapa dan jujur…itulah kuncinya dalam pekerjaan beliau. Ya Allah….kaulah segala-galanya.. Subhanallah, lawanya rumah beliau.

Cantiknya..yerlah kontraktor kan..buat sendiri je lah.. Dia ucap terima kasih kepada saya. Kerana baru-baru ini dia berjaya siapkan 3 projek besar. Berjuta nilai projek tersebut.. Dia ucap terima kasih kepada saya kerana ramai kawan-kawan fb ustaz memberi projek padanya.. Jawab saya, itu semua dari Allah selagi kita jujur dan beri yang terbaik kerana Allah swt. Semuanya akan bermakna bila kita buat kerana Allah.. saya takkan cerita pada orang lain jika kerjanya teruk, tak jujur dan tidak  berkualiti.

Yang gerakkan hati untuk menulis dan membuat perkongsian pun dari Allah. Bila berbual dia tak lekang menyebut tentang isterinya. Katanya sehingga hari ini dia lepas solat tak pernah tinggal doakan ibubapa, ibubapa mertua dan juga isteri.. Ramai orang yang hidup jadi kelam kabut. Apabila ditanya rupanya sebab tak sempat berdoa. Solat pun tak..bagaimana nak harapkan rezeki jika tak sujud kepada pemberi rezeki.. Seterusnya katanya saya mendapat doa seorang isteri. Isterinya yang sentiasa mendoakan kejayaan beliau.

Saya Tahu Rezeki Saya Kerana Allah Sayang Isteri Saya. Rezeki Anak-Anak. Saya Jaga Hatinya dan Saya Jujur Padanya.

Saya tahu yang dia memang begitu. Dia selalu berkhidmat kepada mak ayah mertua ke sana sini.
Katanya pada saya, betul kata ustaz..siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tidak berkat dan tidak berjaya. Kerana isteri siang malam menguruskan keluarga..mereka amanah dan juga anugerah Allah.

Saya baca buku isteriku Bidadari dan 11amalan kaya tu dari kulit sampailah ke kulit. Saya dah ulang  sebanyak 5 kali ustaz.. ia benar-benar menusuk kalbu. Saya cuba amalkan setiap bab tersebut. Saya beli dan hadiah pada kawan-kawan kontraktor yang lain juga. Saya kata baca buku ini rezeki bukan tentang hendak pandai cari duit. Tapi jadi hamba Allah yang baik dan sayangi keluarga sendiri..jujur kepada isteri. Jujur kepada orang kita sayang.

Ramai orang ingat rezeki bila ada dunia tapi sebenarnya hargai apa yang kita ada.

Sending
User Review
0 (0 votes)

What do you think?

Written by Orked

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Bahaya Stres Seorang Ibu Kalau Pasangan Tak Peduli. Nampak Macam Kuat Tapi Boleh Sampai Kelar Anak

Kedah ke Final Tewaskan Pahang 5-5